Dag 12 t/m 16 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Amerikaelineenmichelle - WaarBenJij.nu Dag 12 t/m 16 - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Amerikaelineenmichelle - WaarBenJij.nu

Dag 12 t/m 16

Door: Eline en michelle

05 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Palm Springs

Dag 12 - 31-07
Vandaag zijn we richting Zion National Park gereden. De tijd ging een uur vooruit, dus we hadden een uurtje korter de tijd. Gelukkig was onze kamer al klaar, dus opfrissen en op naar het park. We hebben eerst met de auto een rondje gereden, waarna we de auto geparkeerd hebben en de shuttle bus hebben gepakt. Meteen door naar de laatse halte, waar we een stuk van the Riverside Walk gedaan hebben. Zelfs even met de voetjes in het water. Overal zaten (best brutale) eekhoons die overal langs je heen liepen. Op de terugweg toen we in de shuttle bus zaten begon het zelfs te regenen. Hierna zijn we naar het hotel gegaan, lekker douchen en een heerlijke pizza in het dorpje gegeten.

Dag 13 - 01-08
Vertrokken naar Page Lake Powell, een klein stadje. Vroeg vertrokken en dus ook optijd (10:00 u) in Page. We wonnen een uur, vanwege een andere tijdzone. We konden nog niet inchecken dus we zijn er meteen op uit gegaan. In de straat van het hotel lagen de boekingsbureau's voor de Antilope Canyon. Alle drie de bedrijven zaten volgeboekt, WAT NU?! Gelukkig heeft een local ons de tip gegeven om gewoon naar de locatie te rijden en vanaf daar een tour te boeken. Het bedrijf wat daar zit vertrekt elke 30 minuten naar de lower canyon (onder de grond). Zo gezegd zo gedaan. Eenmaal daar aangekomen bleken er inderdaad nog plekken vrij te zijn (haleluja). We moesten een uur wachten (toch wel zweten in de woestijn, ondanks de bewolking). Om de tour te starten moesten we eerst de regels lezen en dan 10 minuten lopen om bij de ingang te komen(samen met een tourgids). Bij de ingang moesten we een steile trap naar beneden aflopen/klimmen. Eenmaal beneden: WAUWWWW. Het is echt alsof je in een andere wereld terecht komt. Zie foto's voor de mooie Antilope Canyon. Na een uurtje lopen en een beetje klimmen door de canyon beklommen we de trap naar de uitgang. De uitgang zie je trouwens helemaal niet liggen vanaf de oppervlakte (zie foto). De rest van de middag hebben we het plaatsje Page bekeken en de dag afgesloten bij een Mexicaans restaurant. We hebben wel frieten besteld bij de tortillas in plaats van rijst en bonen. We zijn tenslotte Nederlanders!! Het hotel was trouwens erg modern en de kamer was weer voorzien van twee grote bedden.

Dag 14 - 02-08
Net zoals alle andere dagen weer een mooie planning gemaakt en vertrokken naar de Grand Canyon. Na 2,5 uur rijden goed aangekomen in Tusayan. Na een aantal keer gestopt te zijn om mooie uitzichten van de Canyon te bekijken zijn we meteen doorgereden naar het vliegveld. Hier hebben we ter plekke een Helicoptervlucht geboekt. Een uur later zaten we in de helicopter en stegen we op. Spannend en erg leuk om te doen. We hebben ongeveer 25 - 30 minuten boven de Grand Canyon gevlogen. Geweldig om dit natuurfenomeen van bovenaf te zien(zie foto's). Na een veilige vlucht en landing zijn we naar de lokale supermarkt gereden om een broodje te halen. Toen we de supermarkt uitkwamen begon het keihard te regenen. Balen balen balen... En nu dan?? Naar het hotel gereden om te kijken of we al konden inchecken. Dit was natuurlijk nog te vroeg. Even van de wifi geprofiteerd en gewacht tot het weer zich verbeterde. Nou de weergoden hebben het ons gegund want na een half uurtje werd de lucht weer blauw en kwam het zonnetje tevoorschijn. Het wisselende weer is normaal in het gebied van de Grand Canyon. We zijn het park weer ingereden waar we de shuttlebus naar prachtige uitzichtpunten gepakt hebben (zie foto's). Rond 18:00 u hebben we de shuttlebus teruggepakt. Onderweg hebben we toch nog een beetje de prachtige zonsondergang gezien. Nadat we het park uitreden hebben we een lekkere macaroni en salade gegeten in het stadje Tusayan. Vervolgens hebben we ingecheckt bij ons hotel en waren we weer zeeeer tevreden met de hotelkamer.

Dag 15 - 03-08
Wat gaat de tijd snel, nog maar 5 dagen en ons avontuur zit er alweer op.. Vandaag zijn we naar Laughlin vertrokken. Drie uur rijden vanaf Tusayan. Onderweg zagen we dat we in de buurt zaten bij route 66. Na even gevraagd te hebben vertelde een medewerker van een benzinestation ons dat we ook via route 66 naar Laughlin konden rijden, het zou maar 7 miles extra zijn. Nou, niet dus!! Netjes de tips van die medewerker opgevolgd en uiteindelijk een dikke 1,5 uur langer gereden. Laughlin ligt midden in de woestijn en de temperatuur loopt dan ook op tot 50 graden(te warm). Eenmaal aangekomen in het hotel (groot casino) hebben we na het inchecken lekker gezwommen. Nadat we ons gedoucht hebben zijn we gaan winkelen in het winkelcentrum en hebben we gegeten. 'S avonds hebben we nog een gokje gewaagd in het casino. Zonder resultaat helaas.

Dag 16 - 04-08
Vertrokken naar de een-na-laatste bestemming, Palm Springs. De weg liep weer droog een saaie droge warme woestijn (50 graden of meer). Het enige leuke aan rijden in de woestijn is dat de wegen vol bergjes zitten. Lekker gassen dus. Onderweg kom je veel verlaten tankstations of stadjes tegen. Dit wordt een Ghosttown genoemd. Het lijkt alsof er nog mensen wonen maar dit is niet zo, best freaky! Na een dikke 4 uur rijden aangekomen in ons hotel. We konden gelukkig meteen inchecken. We hebben de middag ingevuld met een rondje winkelcentrum en zwemmen. In de avond zijn we er nog met de auto op uit getrokken om wat te gaan eten.